torsdag 21 april 2011

Besatt av servetter

Som barn (och yngre) samlade jag servetter eftersom det fanns/finns så många vackra. Tror nog att den samlingen (eller i alla fall delar av den) finns kvar någonstans på vinden.

När vi var i Nora så återupplivades mitt intresse för servetter eftersom M, inspirerad av mig, höll på att göra små decopaugetavlor. Hon visade mig också massor av fina servetter att buda på på Tradera, vilket vi gjorde någon kväll. Och jag gjorde i går kväll. Så nu har jag ett par vunnena auktioner med servetter att betala. Passade också på att fynda billiga canvas på Lågprismagasinet i Nora för att göra tavlor av/på.

Eftersom jag visste att jag nog hade några servetter i mina gömmor som just sparats till att göra små decopaugetavlor av var jag ju bara tvungen att leta fram dessa också. Hittade många flera än jag trodde att det fanns plus att jag hittade en del användbara bland alla förpckningar med servetter i chiffonjén. Plockade ihop en hög att ge till M när de kommer hit på påskdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar