fredag 22 april 2011

Planera trädgården

skulle vi nog också behöva göra. Och göra någonting av vår trädgård.

Trädgårdsintresset försvann när våra bostadsrättsradhus omvandaldes till egnahem och vår tomt mer eller mindra försvann. Den nya tomtgränsen drogs precis vid vår alltan. Det innebar att vi tvingades gräva upp vår syrenhäck som vi planterat i vår rabatt något år tidigare. :( Det gjorde att vi kom av oss och ett brinnande intresse för trädgården slocknade.

Ser en trädgård i Enskede på TV4:s nyhetsmorgon som väcker min avund och mitt intresse. Så mysigt. Precis så skulel ju jag vilja bo. Den här trädgården ska de planera och göra i ordning. Tänker att hur som helst kanske de kan inspirera. Mitt intresse väcks ytterligare när de ska planera och göra i ordning trädgården utifrån att familjen är borta en månad över sommaren. Med andra ord precis som vi. Så nu hoppas jag på en massa inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar