lördag 27 november 2010

Bränt

Jag brände mig så in i norden på limpistolen när jag skulle fixa kransen att sätta upp på dörren. Ont gör det så in i hoppsan men en kottkrans blev det i alla fall nu på förmiddagen. Och så har jag tagit hand om det sista grejerna från (barnens) Farmors lägenhet. Det vill säga av det som vi fick med oss hem förra helgen.

Nu laddar jag för en sväng upp på vinden - för att plocka upp lådor med porslin etcetra. Porslin som tjejerna sparar för att ha den dagaen de flyttar hemifrån. Och så hoppas jag kunna ta ner adventslådan med grejer. För övrigt ska här slås in present till en nybliven 6-åring och eftersom vi är ditbjudna på middag tänkte jag mig varsin liten present till syskonen fröken a och herr h också. Och så en värdinnepresent ska fixas också, men jag har inte bestämt mig för om vi ska nöja oss med att ge dem en flaska äppelmust eller om det ska bli något mer. Men nu först vinden innan det bär av till middag hos goa vänner i ett mysigt hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar